TRANSPORT GRATUIT PENTRU PLATA ÎN CONT !

Kasi Regali – Outlet lenjerie intimă Italia

Ce înseamna OUTLET & STOCK?

Istoria noțiunii de STOCK & OUTLET !

În lumea întreagă vânzarea de tip stock și outlet exista de câteva decenii bune.

De exemplu în Europa frecventarea acestor magazine se consideră la modă. În Europa de Vest noțiunea de stock a început sa fie tot mai populara după criza economica din 1998, atunci când reprezentații clasei mijlocii nu și-au mai permis sa-și facă cumpărăturile în magazinele scumpe, de lux.

Noțiunea nouă de “STOCK” ne face imediata asociere cu noțiunea de rezervă și resturi,însă în limbajul profesional al vânzătorilor noțiunea de “MAGAZIN-STOCK” înseamnă magazinul în care hainele se vând cu reduceri foarte mari,discount-ul maximal putând ajunge și pâna la 70% din prețul inițial.

Oferirea către vânzare a hainelor în STOCK și le pot permite doar rețelele marilor producători de BRAND-uri renumite. Totul constă în faptul ca la sfârșitul sezonului de vânzări, marfa care nu a fost vânduta începe să creeze o multitudine de probleme;în primul rând această marfă ocupă spațiile comerciale în care ar trebui să se afle marfa din noile colecții,în al doilea rând marfa nerealizată conține resurse financiare “înghețate” care ar putea fi puse în circulație , în afară de aceasta, în unele state volumele de vânzare a hainelor anumitor BRAND-uri sunt limitate , de aceea odată cu atingerea cantității limită, magazinele de firma își îndreaptă marfa către vânzarea în STOCK sau o exporta.

Prin intermediul vânzărilor OUTLET, magazinele de firma își lichidează stocurile de haine de anumite mărimi care nu pot fi vândute și de hainele care au defecte nesemnificative, cum ar fi lipsa unei etichete sau depistarea unui nasture crăpat care poate fi înlocuit cu cel de rezerva.

Din cauza supraproducției, la fabrici apare așa numitul STOCK de început de sezon.

De exemplu după fabricarea unei anumite partide de haine rămân resturi de stofa. Pentru evitarea stocării fără folos a stofei fabrica își propune să o folosească pentru confecționarea acelorași haine, dar care vor fi propuse spre vânzare prin intermediul STOCK-ului. STOCK-ul de fabrică se poate crea de asemenea și din cauza refuzului unei comenzi mari de haine plasate anterior de unul din clienti. Pentru a evita ocuparea spațiilor de depozitare si în lipsa timpului necesar găsirii unui nou cumpărător pentru partida respectivă, fabrica își propune să-și lichideze rezervele create prin intermediul companiilor de STOCK.

Pe cumpărător nu trebuie să-l sperie faptul ca în spatele hainelor stau indicate țari producătoare precum China,  Taiwan, Coreea, Hong Kong, Turcia, Sri Lanka, Croația, România etc…

Deja de mult timp producția majorității marilor producători de BRAND-uri renumite a fost reorientată spre țările cu un nivel scăzut de dezvoltare . Acest fenomen se datorează faptului ca în aceste țari nivelul de salarizare al personalului este mult sub nivelul European, fapt care duce la scăderea costurilor de producție,dar în același timp tot ce ține de procesele tehnologice de producție, de materia primă, de coloranți, de supravegherea procesului de producție,etc. sunt asigurate de uzina-mama,calitatea produsului final respectând normele impuse de BRAND-ul respectiv.

Deseori în “STOCK” pot fi întâlnite haine cu etichetele rupte sau marcate cu roșu sau negru, acest lucru este impus de fabrica producătoare în vederea evitării concurenței pe care le pot crea hainele din STOCK celor din colecțiile noi.